Begin of page section:
Page sections:

  • Go to contents (Accesskey 1)
  • Go to position marker (Accesskey 2)
  • Go to main navigation (Accesskey 3)
  • Go to sub navigation (Accesskey 4)
  • Go to additional information (Accesskey 5)
  • Go to page settings (user/language) (Accesskey 8)
  • Go to search (Accesskey 9)

End of this page section. Go to overview of page sections

Begin of page section:
Page settings:

English en
Deutsch de
Search
Login

End of this page section. Go to overview of page sections

Begin of page section:
Search:

Search for details about Uni Graz
Close

End of this page section. Go to overview of page sections


Search

Begin of page section:
Main navigation:

Page navigation:

  • University

    University
    • About the University
    • Organisation
    • Faculties
    • Library
    • Working at University of Graz
    • Campus
    Developing solutions for the world of tomorrow - that is our mission. Our students and our researchers take on the great challenges of society and carry the knowledge out.
  • Research Profile

    Research Profile
    • Our Expertise
    • Research Questions
    • Research Portal
    • Promoting Research
    • Research Transfer
    • Ethics in Research
    Scientific excellence and the courage to break new ground. Research at the University of Graz creates the foundations for making the future worth living.
  • Studies

    Studies
    • Prospective Students
    • Students
  • Community

    Community
    • International
    • Location
    • Research and Business
    • Alumni
    The University of Graz is a hub for international research and brings together scientists and business experts. Moreover, it fosters the exchange and cooperation in study and teaching.
  • Spotlight
Topics
  • 23th May: Uni Vibes
  • Sustainable University
  • Researchers answer
  • Work for us
Close menu

End of this page section. Go to overview of page sections

Begin of page section:
You are here:

University of Graz Teaching at the University of Graz News High Noon-Aufzeichnungen - Validierung nonformalen und informellen Lernens - Hochschule
  • Events
  • News
  • Service points and training opportunities
  • A Beginner's Guide to Teaching
  • Resources
  • Teaching and Learning Topics
  • Measures to increase examination activity

End of this page section. Go to overview of page sections

Monday, 16 December 2024

High Noon-Aufzeichnungen - Validierung nonformalen und informellen Lernens - Hochschule

Am 11. Dezember 2024 stand bei High Noon - Didaktik zu Mittag die Anerkennung von Lernerfahrungen außerhalb der Hochschule im Fokus. 

Philipp Assinger, Bildungswissenschafter und Ass.-Prof. am Institut für Erziehungs- und Bildungswissenschaft der Uni Graz, widmete sich der Frage, wie non-formales und informelles Lernen (VNFIL) in den hochschulischen Bildungskontext integriert werden kann. In seinem Vortrag zeigte er auf, wie den vielfältigen Erfahrungen von Studierenden, sei es aus beruflicher, ehrenamtlicher oder familiärer Arbeit, akademischer Wert zugeschrieben werden kann.

Die Aufzeichnung dieser informativen Veranstaltung steht ab sofort zur Verfügung. Hier geht's zur Aufzeichnung.

Weitere spannende Vorträge aus der hochschuldidaktischen Reihe High Noon – Didaktik zu Mittag finden Sie in der uniTUBE-Sammlung.

Related news

Higher Education studieren

Für mehr Wissenschaftlichkeit und Professionalität in Lehre und Hochschuldidaktik

Registration Open for 3rd International UDL Symposium

3rd International UDL Symposium – “Inclusion: Changing Mindsets, Changing Practice”

Enhance Your Academic English and Teaching Skills at Maynooth University

Two Micro-Credential Opportunities, One Goal!

University:Future Festival 2025 /imagine

Die Zukunft der Hochschullehre mitgestalten 13. bis 15. Mai 2025 | online und vor Ort an der TU Graz

Begin of page section:
Additional information:

University of Graz
Universitaetsplatz 3
8010 Graz
Austria
  • Contact
  • Web Editors
  • Moodle
  • UNIGRAZonline
  • Imprint
  • Data Protection Declaration
  • Accessibility Declaration
Weatherstation
Uni Graz

End of this page section. Go to overview of page sections

End of this page section. Go to overview of page sections

Begin of page section:

End of this page section. Go to overview of page sections